ANA SAYFA / EDEBİYAT / LETTERA AMOROSA

LETTERA AMOROSA

lettera-amorosa-yeni
İlhan Berk’in aşkı sadece çılgın değil, aynı zamanda imkânsız; imkânsızlığı ölçüsünde de tutkulu.
Yazar: İlhan Berk
Çeviri:
Hayykitap No: 4
Türü: EDEBİYAT / Şiir
Birinci baskı: Ağustos 2005
Sayfa Sayısı: 48
Ebat: 21×29 cm
ISBN: 975-9059-03-7
Barkod: 9789759059037
  • TANITIM
  • YAZAR HAKKINDA
İlhan Berk’in, ulaşılamayacak sevgiliye yazdığı aşk mektupları ve şiirlerinin yer aldığı Lettera Amorosa dört bölümden oluşuyor: 80’li yıllarda Halikarnassos’ta yazdığı aşk mektupları, 90’lı yıllarda Lizbon’da yazdığı aşk mektupları ve 2005 tarihli aşk şiirleri… Kitabın son bölümü ise yazarın tıpkıbasım “el yazıları ve daktilo”suna ayrılmış.
Mektup ve şiirlerin adresi ise hep aynı kişi: O ulaşılamayacak sevgili… Dolayısıyla Berk’ın aşkı sadece çılgın değil, aynı zamanda imkânsız; imkânsızlığı ölçüsünde de tutkulu.
Lettera Amorosa‘nın tasarımı Hakkı Mısırlıoğlu’na ait. Kitap A4 boyutunda. Şiir kitabı için oldukça sıra dışı ebada, okuyucuyu da içine almak için geniş boşluklara sahip. Lettera Amorosa, ebat, tasarım ve tıpkıbasım özellikleriyle koleksiyoncuların da ilgisini çekeceğe benziyor.

İlhan Berk

1918’de Manisa’da doğdu. İlk ve orta okulu doğduğu kentte tamamladı. Balıkesir Necatibey İlköğretmen Okulu’nu ve Ankara Gazi Eğitim Enstitüsü Fransızca Bölümü’nü bitirdi. Zonguldak, Samsun ve Kırşehir’deki liselerde Fransızca öğretmenliği yaptı. Ankara’da Ziraat Bankası Yayın Bürosu’nda çevirmen olarak çalıştı. 1969’da emekliye ayrıldı. Kendini şiir ve yazılarına verdi. Manisa Halkevi Dergisi’nde yayınlanan ilk şiirleriyle bu şiirlerden oluşan “Güneşi Yakanların Selamı”nda (1935) görülen Nâzım Hikmet etkisi sonraki şiirlerinde kayboldu. “İstanbul”, “Günaydın Yeryüzü”, “Türkiye Şarkısı” kitaplarındaki şiirlerinde geleceğe dönük toplumsal özlemleri dile getirdi. 1950’lerin ortalarında beliren genç şairleri etkiledi, onların bazı özelliklerinde de etkilendi. İkinci Yeni akımına katıldı. “Köroğlu”, “Galile Denizi”, “Çivi Yazısı”, “Mısırkalyoniğne” kitaplarında bu dönemin şiirleri yer alır. Bu dönemde şiirde anlam yaratmak için anlamsızlıklara yöneldi. Yalnızca anlamsızlığı savunduğu gerekçesiyle eleştirildi. Ardından şiirde konuyu tümüyle yoketme deneyine girişti. “Aşıkane”de nesneleri aşırı biçimde vurguladı. Ama bu vurgu giderek kendi benliğine yöneldi. “Şenlikname”de şiiri iyice düzyazıya yöneldi. Doğu şiirinin klasik kalıplarını denedi, beyit ve türkü biçimlerinden yararlandı. Araştırmacı kişiliği, özgün duyarlılıkları ve buluşlarıyla 20. Yüzyıl Türk şiirinin en önemli isimleri arasında. 2008 yılında vefat etti.
Hayykitap’tan yayımlanan kitapları:
Lettera Amorosa, Ağustos 2005
Satın Al: kitapyurdu bkmlogo dr idefix babil tikla24

YENİ ÇIKANLAR

KAPAK

ONUN KUMAŞI FARKLIYDI

Yorum Yapın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir